דירות גן בתל אביב? יש דבר כזה

מרוב שהן נדירות וסודיות, אפילו תושבי תל אביב הוותיקים לא יודעים שבעיר יש מספר, אם כי מועט מאוד, של דירות גן, עם חצר אינטימית, דשא, נדנדה ואפילו בריכות שחייה. הצצה ראשונה ובלעדית לדירות הגן של העיר הגדולה

מרחבים גדולים, שטחים ירוקים ובריכות פרטיות, מהווים רק חלום עבור הרוב המוחלט של תושבי תל אביב, אשר מאז ומתמיד הייתה העיר המבוקשת הבלתי מעורערת של ישראל, ובהתאם גם צפיפות המגורים בה. מחירי הנדל"ן בעיר עולים ללא הרף ותמורת הסכומים הגבוהים, מקבלים הדיירים נכסים קטנים וצפופים. בין בניינים על עמודים לגורדי שחקים יוקרתיים, דירות הגן, שמהדרות כמעט כל פרויקט פשוט בפריפריה, הפכו לנכסי יוקרה אקסקלוסיביים בתל אביב, בשל נדירותן.

 

אז איפה בכל זאת ניתן למצוא דירות גן?

באופן מאוד מפתיע, ובאופן מאוד נסתר מהקרקע, אפילו ברחוב המבוקש ביותר בתל אביב – רוטשילד – יש שתי דירות גן. הדירות נמצאות ברחוב רוטשילד 62 ו-66, בפרויקט המכונה "וילה רוטשילד" של היזמית בולווארד טרה, שבשליטת עמי פדרמן, ארז נבון  ושי פולנסקי.

 

הפרויקט הינו קומפלקס של שני בנייני בוטיק בני 6 קומות, שביניהם ניצבת וילה היסטורית לשימור.  "וילה רוטשילד" אשר עוצבה על ידי האדריכל גידי בר אוריין, שואבת השראה מעיצוב הווילה ההיסטורית שבמרכזה וממאפייני העיר הלבנה. הפרויקט כולל 10 דירות ושני פנטהאוזים יוקרתיים, אך מה שמייחד אותו הוא שתי דירות הגן הנדירות הקיימות בו.

 

"וילה רוטשילד"הדמיה: בולווארד טרה

 

דירות הגן נבנו כדופלקסים על שטח כולל של 210 מ"ר, כשגולת הכותרת שלהן היא גינה בשטח של 105 מ"ר, הכוללת בריכת שחייה פרטית בגודל 28 מ"ר. דירות הגן מתוחמות בגדר חיה, המאפשרת פרטיות ומרחב, ונמצאות בעורף הפרויקט, נסתרות מרחוב רוטשילד הסואן – הכל בסמיכות למרכזי הבילוי והתרבות הסואנים של תל אביב. בפרויקט קיימים גם שירותי קונסיירז' 24 שעות ביממה, חניה תת קרקעית ומרתף יינות. המחיר של דירות הגן בהתאם – 20 מיליון שקל כ"א.

 

גם ברחוב פרוג, בצד הסמוך לדיזנגוף, יש דירת גן אחת, בפרויקט של יזמית הנדל"ן נוגה, אותו תיכנן גם כן משרדו של בר אוריין. הפרויקט כוללל 6.5 קומות ו-10 יח"ד, אשר עוצבו תוך מתן דגש על חללים גדולים ומוארים, הפתוחים לשלושה כיווני אוויר.

 

דירת גן ברחוב פרוג. הדמיה: חברת נגה 

 

בין הדירות המוצעות בפרויקט, בקומת הקרקע, ניצבת דירת הגן, המתפרסת על פני שתי קומות, בשטח 214 מ"ר, עם גינה בשטח של 130 מ"ר, הכוללת בריכת שחייה, מטבח חיצוני, חללי אירוח מרווחים וצמחייה מגוונת. מחיר הדירה עומד על 16.7 מיליון שקלים, וכולל גם שתי חניות ומחסן בקומה נפרדת. הדירה מעוצבת כך שקומת הכניסה מהווה קומת אירוח, בה קיים מטבח שעוצב במיוחד לדירה. כמו כן בקומה זו ישנן גם פינת אוכל וסלון עם מספר אזורי ישיבה הפונים לגינה ולבריכה.

 

בצפון נווה צדק, אשר הפך לאחד האזורים המבוקשים בעיר, ברחוב גרוזנברג 7, בונה בימים אלה חברת ויתקין פרי, בניין דירות אינטימי חדש ובו דירת גן יחידה. הבניין, תוכנן ע"י האדריכל חגי הופלר, ממשרד "הופלר אדריכלים" וכולל 6 קומות בלבד, עם עיצוב המהווה פרשנות לשפה ההיסטורית של הבנייה בעיר תל אביב.

 

דירת גן בנווה צדק. הדמיה: אנדו סטודיו

 

 

דירת הגן בפרויקט, עוצבה על ידי האדריכלית נורית קצ'רגינסקי, ומשתרעת על פני שטח של 245 מ"ר בשני מפלסים. בדירה, המוצעת במחיר של 11 מיליון שקלים, שישה חדרי שינה, חדר כושר ומתחם קולנוע ביתי. הגינה בדירה הינה בשטח של 150 מ"ר, וכוללת ג'קוזי ושטחים מגוננים.

 

דירת גן נוספת המשווקת על ידי קבוצת אלמי, ממוקמת בצפון הישן של ת"א, ברחוב דוד ילין 20, בסמוך לכיכר המדינה. הפרויקט, הינו בניין בוטיק בן 7 קומות ו21 דירות, אשר ממוקם בנקודה הטופוגרפית הגבוהה ביותר ברחוב ומאפשר לדיירים נוף פתוח. דוד ילין 20, כולל דירות בנות 2-5 חדרים, וכן פנטהאוזים ודירות גן, להן מוצמדים חניה פרטית ומחסן.

 

דירת גן בדוד ילין, בסמוך לכיכר המדינההדמיה: בר אורין אדריכלים 

 

הפרויקט של חברת הבוטיק אלמי, כולל בקומתו התחתונה, דירת גן בשטח של 106 מ"ר עם גינה של 88 מ"ר, בה יותקן שטח דק איפאה וסוכך חשמלי להצללתו של שטח הדק. כמו כן, גינת הדירה כוללת גריל מובנה, וגינון החצר על פי תכנונו של אגרונום החברה.

 

גם בפרויקט ההתחדשות העירונית spark, של חברת יחד נדל"ן, הניצב ברחוב דבורה הנביאה 79 בתל אביב, ניצבות 2 דירות גן ייחודיות. הפרויקט, כולל 26 דירות, בהן פנטהאוזים יוקרתיים, דירות 3-4 חדרים ודירות גן בסמוך לפארק הירקון.

 

פרויקט SPARK, יחד נדל"ן. 

 

דירת גן בפרויקט SPARK. הדמיה:3DIVISION 

 

דירת הגן בפרויקט הינה דירת שלושה חדרים, בשטח 70 מ"ר עם גינה בגודל 34 מ"ר.  מדובר בדירת גן  כמעט בודדה, בקרבתם של מרכזי הייטק ותרבות בעיר, אשר מוקמת במסגרת תכנית התחדשות עירונית, על פי התקנים המחמירים החדשים.

 

"רוב הבנייה למגורים בתל אביב באזורי הביקוש ברחובות הוותיקים רוטשילד, דיזינגוף, אבן גבירול היא בנייה ותיקה משנות ה- 40 עד שנות ה- 60, שאופיינה בבנייה אשר לא כללה במקור דירות גן בקומת הקרקע", מסביר את התופעה מ"מ יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, השמאי אומיד סולימני. " נתונים אלו, לצד היצע נמוך של דירות גן חדשות באזורים אלו, הופכות את דירות הגן, מוצר בסיסי בפרויקטים חדשים בערי הלוויין של תל אביב, למוצר מיוחד ברחובות הוותיקים בנוף התל אביבי".

 

סולימני מסביר שתהליכי ההתחדשות העירונית המתרחשים בעיר בשנים האחרונות, היו אמורים להגדיל את תמהיל דירות הגן בעיר, אך בפועל זה כמעט אינו קורה, בשל הביקוש לחניה בעיר. " חנייה צמודה ברחובות הוותיקים בתל אביב היינה בעלת ערך כלכלי רב, יזמי התחדשות עירונית נאלצים להתמודד עם דרישת בעלי הדירות לתעל את שטח קומת הקרקע של המבנה המתחדש לשימוש חניה עבור הדירות הקיימות, דרישה אשר באה על חשבון הקמת דירות גן חדשות במבנה המתחדש", הוא אומר. 

 

רונן סיונוב, בעליה של חברת 'הומלנד', המתמחה בשיווק מגורים במרכז תל אביב, מסביר שדירות הגן, בשל נדירותן, הן מוצר מבוקש מאוד בעיר. "אזור מרכז תל אביב מאופיין בבניה צפופה, שדירות גן לא קיימות בו, ולכן דירות הגן הבודדות שניתן למצוא באזורי הביקוש בעיר יוצרות עניין רב אצל רוכשים המחפשים גם לגור בעיר הגדולה, וגם להרגיש בבית פרטי. אמנם בתל אביב יש היצע יחסית גדול של דירות יוקרה ברמות שונות, אך דירות הגן הן בעלות מאפיינים ייחודים ובידול מדירות אחרות, כי הן מציעות שטח ירוק רחב ופרטיות. דירות הגן בעיר, בניגוד לערים אחרות, פונות במרבית המקרים לקהל יעד של בעלי ממון באלפיון העליון, המחפשים לגור במרכז העיר המבוקשת, אך להמשיך וליהנות מתחושת וילה פרטית".